Cursus door Wilfred Hofstetter
De Ib’er als kwaliteitscoördinator
(0 beoordelingen)
Hoe bewaak je als Intern Begeleider (Ib’er) de kwaliteit van de zorgprocessen van je school? Als Ib’er ben je de spil in de ondersteuningsstructuur, maar hoe zorg je ervoor dat je grip houdt op de coördinatie van de werkzaamheden?
- 2 Cursisten
Inhoud
In deze module kijken we gezamenlijk naar de manier waarop de kwaliteit van het onderwijs binnen je school wordt bepaald, bewaakt en verbeterd en welke rol je als Ib’er daarin kunt hebben. Daarnaast gaan we bezig met de methodiek Consultatieve Leerlingbegeleiding (CLB) om de samenwerking tussen Ib’ers en leerkrachten te versterken. Een vakinhoudelijke verdieping (taal / rekenen) en het analyseren van de leeropbrengsten zal ook centraal staan. Ten slotte is het belangrijk dat je als coördinator ook ‘tools’ in handen krijgt om de cultuur en de werkwijze zoals gewenst door te kunnen voeren naar het gehele team: hoe lukt het beter om veranderingen door te kunnen voeren binnen je eigen school?
Doelgroep
Schooltype
Niveau
Studielast
40 uur (waarvan 20zelfstudie-uren)
Doelen
- Je bent (meer) in staat om de handelingsbekwaamheid van de leerkracht te vergroten en te verstevigen met behulp van consultatieve leerlingbegeleiding;
- Je kent je eigen rol en je hebt meer vat op de kwaliteitszorg binnen je school;
- Je hebt meer ‘tools’ om veranderingen door te voeren binnen je eigen school.
Data
Bijeenkomst 1
Tijd: 09:00 - 12:00
Plaats: Van der Valk Hotel DrachtenBijeenkomst 2
Tijd: 09:00 - 12:00
Plaats: Van der Valk Hotel DrachtenBijeenkomst 3
Tijd: 09:00 - 12:00
Plaats: Van der Valk Hotel DrachtenBijeenkomst 4
Tijd: 09:00 - 12:00
Plaats: Van der Valk Hotel DrachtenBijeenkomst 5
Tijd: 09:00 - 12:00
Plaats: Van der Valk Hotel DrachtenProgramma
Bijeenkomst 1
-
Bijeenkomst 2
-
Bijeenkomst 3
-
Bijeenkomst 4
-
Bijeenkomst 5
-
Mediatheek
Docenten
Wilfred Hofstetter
Onderwijs en onderzoeker bij de Rijksuniversiteit Groningen. Vanuit zijn rol als lid van de Commissie voor Advies binnen Samenwerkingsverbanden is hij betrokken bij de leerlingenzorg op verschillende scholen en schoolsoorten in Assen en houdt hij zich bezig met de verschillende functies en rollen binnen de leerlingenzorg. Daarnaast is hij gespecialiseerd in onderzoek naar en begeleiding van leerlingen met rekenproblemen en geeft hij scholing op het gebied van rekenen aan leerkrachten, intern begeleiders en orthopedagogen uit het onderwijsveld.
Vergelijkbare cursussen
Er zijn geen cursussen gevonden die voldoen aan de zoekopdracht.